En la última classe havíem de veure un vídeo sobre el connectivisme que us deixo més a baix perquè pugueu veure'l. És un vídeo molt interessant que primerament fa un repàs per les teories d'aprenentatge, fent un recorregut pels autors més destacats, començant de Pavlov i acabant amb Lave. Com a data a destacar seria 1990, ja que va ser quan Internet es va tornar obert per tothom.
Després explica el conductisme, el cognitivisme i el constructivisme.
- Conductivisme es podria destacar:
- En l'aprenentatge és un canvi en un comportament
- La ment és com una caixa negre.
- Realitat objectiva, on és basada en la informació.
- Cognitivisme es podria dir:
- En el coneixement són construccions mentals simbòlics en la ment de l'aprenent.
- Coneixement a través de la memòria.
- Processament d'informació.
- Constructivisme:
- L'aprenentatge és un procés actiu en el que els aprenents construeixen les seves noves idees a a través del seu coneixement actual i passat.
- Ensenyament indirecta, acompanyament i experimental.
En el vídeo després defineix l'aprenentatge, l'epistemologia i la pedagogia.
- L'aprenentatge el defineix com caòtic, continu, de co-creació, complexe, especialització connectada i incerta. On existeixen 3 nivells d'aprenentatge en les xarxes: neural (són sistemes complexes que estan lligats en l'aprenentatge, les connexions creen connexions), social i extern ( eines 2.0 i xarxes que ens permeten estar en contacte) i el conductual cognitiu. Per tant, podem dir que les connexions que cada persona té i estableix ens permet aprendre més.
- Epistemologia per una banda tenim el coneixement compartit el qual ens dona autonomia, diversitat, interaccionar amb els altres, obertura (és a dir, buscar opinions diferents).
- Pedagogia on cal destacar que es troba en procés, es podria per una banda el rol que té l'aprenent i el rol del mestre.
- Rol de l'aprenent: fer-se part d'un ambient autèntic, observar e imitar pràctiques amb èxit, participar en reflexions sobre la pràctica i autoregulació.
- Rol del mestre: modelar i demostrar, treballar és participar en una comunitat, ser obert reflexivament, fomentar un sistema en que hi sorgeixin connexions amb facilitat, validar la qualitat de les connexions i fomentar els alumnes l'habilitat i el desig de continuar la construcció del sentit.
En conclusió, en podem dir que cal que per aprendre hem de conèixer a fer connexions i aprendre a construir xarxes. Per tant, a través del que diu el conductisme, el cognitivisme i el constructivisme, s'explica l'efecte que tenen les TIC sobre la vida, la comunicació i sobre tot per l'aprenentatge.
0 comentarios:
Publicar un comentario