lunes, 23 de noviembre de 2009

Competències digitals del mestre amb relació a la tecnologia


Avui hem estat treballant les diferents competències digitals amb relació a la tecnologia. Hem estat mirant les normes de la UNESCO, el currículum d'educació primària, currículum d'educació secundària i currículum de batxillerat. Ja que avuí en dia amb l'avenç de les noves tecnologies, tant els infants com els adults, han d'adquirir les competències amb l'ús de les noves tecnologies. En el cas del mestre s'ha d'afegir la competència digital ja que l'educador ha d'emprar les noves tecnologies per ensenyar i ajudar a aprendre els infants.

Jo he treballat sobre les normes de la ISTE, que es un recull de les competències que haurien de tenir els docents i els estudiants, jo m'he basat en el següent punt:

Tal com diu (Eduteka ISTE) “3. Modelan el Trabajo y el Aprendizaje característicos de la Era Digital. Los docentes demuestran conocimientos, habilidades y procesos de trabajo representativos de un profesional innovador en una sociedad global y digital. Los docentes:a). Demuestran competencia en el manejo de los sistemas tecnológicos (TIC) y en la transferencia de su conocimiento actual a nuevas tecnologías y situaciones”.

Jo crec que per ser uns bons educadors hem d’estar al dia amb les noves tecnologies. I podem demostrar les nostres competències amb les tecnologies (TIC) i així poder transmetre correctament els coneixements dels alumnes. Estic a favor que els professors han de saber sobre les tecnologies i saber com aplicar els coneixements que tenen sobre el tema, per poder transmetre-ho els infants d’una manera adequada.

Com a alumne les experiències que he viscut, es que la majoria de professors no saben i no s’han interessat per poder aprendre el coneixement sobre les tecnologies, per tant no podien ensenyar correctament el que sabien de les noves tecnologies. Una manera per poder fer que els alumnes puguin rebre correctament els coneixements, seria que els professors que ho necessitessin anessin a un curs per adquirir els coneixements sobre el tema. D’aquesta manera podrien ensenyar d’una manera constructiva i participativa els seus alumnes, perquè els alumnes ho entenguessin i apliquessin sobre les noves tecnologies. Per exemple perquè els nens s'impliquessin amb les noves tecnologies es podria fer la creació d'un blog de classe col·lectiu, per tal que tots els infants aportessin coses que aprenen a classe o a l'escola.

0 comentarios:

Publicar un comentario

 
Copyright 2009 Diari d'una mestra. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemesfree