viernes, 27 de noviembre de 2009

Llenguatge audiovisual

Fa uns dies a classe de Comunicació oral, escrita i digital vàrem veure la conferència sobre l'educació en comunicació audiovisual de Guillermo Orozco on parla sobre el següent:

La imatge té un codi molt universal, però hi ha moviments de càmera, existeix una intencionalitat que no veiem, a més a més cada medi té un codi. A l'educació dels medis hi ha (família, escola, educadors, ...) Els principals són la família i l'escola, que són els que mesuren la relació que estableixen els infants amb els mitjans de comunicació. És necessari que l'escola i la família treballin conjuntament. A més a més, els medis de comunicació estant educant sigui implícitament o explícitament.

Posar la tecnologia a les escoles, però encara amb aquesta incorporació, no se li està donant l'ús a aquesta tecnologia. No se li dóna el valor que realment té, és a dir, la imatge o la tecnologia és completament de segona mà, però no de primera mà, perquè aquesta dotació no se li acompanya d'una reflexió pedagògica.

També parla sobre que s'ha de fer una alfabetització múltiple, per poder interactuar amb totes les tecnologies. Que pugui permetre que tothom pugui treure el màxim profit de les noves tecnologies, s'ha de fer un procés d'educació per saber quines competències hem de tenir i quines ens poden ser útils.

Si reflexionem del que diu a la conferència, crec que és molt important, el fet de que és veritat que avui en dia les escoles tenen molta tecnologia, però la importància que té que els professors acompanyin aquesta tecnologia amb explicació i reflexió. Ja que per exemple, no seria positiu que poses un PowerPoint els seus alumnes i ja està, hauria d'acompanyar amb una explicació perquè fos més entenedora.


0 comentarios:

Publicar un comentario

 
Copyright 2009 Diari d'una mestra. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemesfree