martes, 1 de diciembre de 2009

Les quatre habilitats lingüístiques

Fa uns dies a classe de Comunicació oral, escrita i digital vàrem estudiar les quatre habilitats lingüístiques que existeixen: llegir, escriure, parlar i escoltar. Qualsevol usuari de la llengua ha de dominar-les, per poder comunicar-se amb tota eficàcia a totes les situacions possibles.

- Llegir: és el procés a través del qual es comprèn un text escrit. Existeixen una sèrie d'implicacions:
1. Llegir és un procés actiu, el que llegeix ha de construir significat del text. El significat que pot tenir un escrit pel lector, no es necessari que tingui el mateix significat que l'escriptor volia donar-li, ja que el lector es construeix el seu propi significat.
2. Al llegir sempre ho fem amb algun objectiu, a més a més l'objectiu guia la nostra lectura.
3. Llegir és un procés d'interacció entre qui llegeix i el text. És a dir, el que llegeix ha d'adaptar-se el text i a través dels seus coneixements previs pot aportar al text.
4. Llegir implica l'habilitat de comprendre alguna part del text gràcies el significat de la resta, el context.
- Escriure: és el procés mitjançant el qual es produeix un text amb significat.
- Parlar: és expressar el nostre pensament mitjançant el llenguatge articulat de forma coherent, clara, amb correcció i adequació a la situació comunicativa.
- Escoltar: és comprendre un missatge, a partir de començar tot un procés cognitiu de construcció del significat i d'interpretació d'un missatge o discurs pronunciat oralment. Escoltar demana tenir un paper participatiu i actiu, un respecte a l'emissor i les seves idees, descobrir les idees principals del missatge, etc.

0 comentarios:

Publicar un comentario

 
Copyright 2009 Diari d'una mestra. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemesfree