jueves, 29 de diciembre de 2011

Reflexió final de l'assignatura UDTIC

Al llarg de tot el semestre a través de l'assignatura UDTIC considero que m'ha servit per aprendre moltes eines noves i nous conceptes, però també m'ha servit per aprendre noves maneres de fer treballs en grup, ja que crec que durant els treballs, hem pogut debatre i consensuar les diferents eines que podíem utilitzar segons el treball, cosa que personalment crec que abans en la resta de treballs no passava. La raó crec que ha sigut que hem pogut aprendre noves eines, com el Prezi, el moodle, el twitter, JClic... Una de les ocasions, on vam fer una petita pluja d'idees i després vam valorar quina era la millor opció, va ser quan el grup de tarda ens va fer un vídeo sobre el Pla tac de centre, i vam pensar quina era la millor manera de respondre per donar les gràcies, aleshores vam dir d'enviar un mail, fer un altre vídeo, fer una presentació prezi, twitter... Finalment vam decidir fer-ho per Twitter, però vam poder estar reflexionant sobre quines opcions teníem el nostre abast. Això crec que ha sigut un gran avenç personalment, perquè ara conec moltes més eines i recursos per poder fer servir tant per fer treballs com per poder fer-ho amb els meus alumnes de pràctiques.

Però a part de conèixer noves eines, també he après molts nous conceptes, com per exemple el que és un ple, ja que jo no sabia que era, i ara després d'haver fet l'assignatura sé que un ple  és les diferents maneres que fem servir les nostres eines, les aplicacions, fonts de recerca... I crec que va ser molt important fer el nostre propi ple, però crec que ara ha variat, per això he tornat a refer un altre ple, després d'haver acabat el semestre, ja que crec que he après noves eines i que el podria completar. Respecte el meu propi ple que vaig fer a principi del semestre, he pogut afegir noves eines que no sabia com per exemple: moodle, jclic, prezi, smart notebook i IQBoard. També he afegit d'altres que si que coneixia, però reflexionant sobre les eines que conec i faig servir m'he adonat que em faltaven posar-les com per exemple: blink, microsoft office, gimp i audacity. Realment fent una comparació dels meus ples, es pot veure que he pogut aprendre noves formes d'edició i creació d'informació. 


Al llarg de tot el semestre i de les diverses eines que hem après personalment Twitter crec que pot tenir moltes possibilitats, però no ha sigut una eina que hagi utilitzat massa, ja que crec que hi ha masses eines que fan funcions semblants, que permet tenir contacte amb altres persones i publicar comentaris, i penso que portar varies a la vegada com és el meu cas, com per exemple amb Facebook, Twitter, i gmail... fa que potser no li hagi dedicat tant temps a Twitter. 


Com a punt positiu de Twitter, puc dir que m'ha servit per poder aprendre altres eines, ja que un dia a classe es va plantejar com es podria fer per fer més curts els enllaços, aleshores em va despertar la curiositat i vaig descobrir Bitly. Crec que Bitly és una eina molt útil, ja que fa més curtes les direccions, per això en twitter és molt útil, ja que com hi ha un límit de caràcters, resulta molt important posar-ho d'una manera breu. Encara que no li hagi dedicat molt temps a Twitter, crec que té moltes possibilitats i m'ha permès poder descobrir també Bitly. 


Però de tot el que he anat aprenent al llarg del semestre, per mi em resulta important, poder aplicar-ho  a l'aula, per exemple l'ús de la pissarra digital poder portar-ho a la pràctica els que podem tenir la possibilitat com jo, de quan tinguem la intervenció educativa poder utilitzar alguns dels recursos que ofereix la pdi i a més a més també poder utilitzar altres eines com ara el JClic...




0 comentarios:

Publicar un comentario

 
Copyright 2009 Diari d'una mestra. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemesfree